Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2011 09:55 - Комунистическата свобода
Автор: eltimir Категория: Политика   
Прочетен: 5640 Коментари: 14 Гласове:
4



Написах този текст за сайта си и го пуснах там. Но вярвам, че и тук, в блог.бг някои хора имат нужда да го прочетат. image  При комунизма имахме дори правото да носим оръжие. Само че това не бе нашето оръжие. Това бе тяхното оръжие и те ни казваха кога и къде да го носим.

По времето на комунизма имахме голяма свобода. Не, не се шегувам. При комунизма ние имахме право да вършим абсолютно всичко, което ни нареди Партията. Имахме право и да гласуваме, да участваме в избори и да избираме. Само че имахме право да избираме единствено посочения от Партията кандидат. Защо си спомням онова време?
Ами защото забелязвам нещо неприятно. В този сайт идват и се регистрират нови участници. Хора, които не познавам, и за които нищо не знам. Става им интересно, проявяват активност и после внезапно ги хваща липсата. Една дама във втория сайт си го написа в прав текст. А именно, че откакто започнала да пише тук, започнали да й се случват неприятни събития. Хунор, моят стар приятел също си написа в прав текст, че не може повече и се отказва. Кой както иска. Никого не съм вързал с въже и на никого не съм опрял нож. Но мисълта ми е за вас. Не мислите ли, че по тоя начин ви отнемат Свободата? Или по-точно, че по тоя начин ви натрапват тяхната, комунистическата свобода, наметната с демократични одежди? Не сте ли се замисляли, че по тоя начин ви отклоняват от вашия път, от пътя, избран от вас и ви тласкат по път, посочен от тях? А знаете ли къде и как свършва тоя техен път?
Казвам го не заради себе си, казвам го заради вас. Аз пак ще си пиша и говоря каквото си искам и когато си искам. Е, понякога мога да се поспъна, дори да падна. После пак ставам, поотупвам прахта и пак правя каквото си искам. Понякога мога да загубя кураж, да седна и да се напия. После изтрезнявам и пак съм си аз. Като се погледна в огледалото, сам себе си трудно мога да позная. Но нали не успяха да ме победят? Нали не успяха да смачкат волята ми и да подчинят съзнанието ми? Нали не съумяха да погубят душата ми? Аз пак ще се изправя на крака. Но каквото и да съм претърпял, ще живея със съзнанието, че си останах свободен човек. Свободен от тях и подчинен единствено на Небето и на себе си. Това е моят избор. Сам го направих, сам си нося последствията и не съжалявам.
Преди около седмица ме упрекнаха, че съм прекалено остър, и че не умея да се приспособявам. Ами не ми харесва да съм тъп, затова съм остър. А за приспособяването ще се съглася само ако официално ми кажат нещо за онези абдали, за глупаците, за кретените и идиотите като Васил Левски, Христо Ботев и Георги Бенковски. За тъпанарите, сражавали се по бойните полета за свободата на България. За всичките онези загубеняци, паднали със смъртта на храбрите, за да могат техните деца и внуци да живеят свободно…
Знам един, който много умее да се приспособява. Е, знам и други, ама примерът с един е достатъчен. Бойко Борисов. Той много, ама верно много умее да се приспособява. И двамата с него сме родени през 1959 година. Бойко живее много добре, от нищо не е лишен. Но знаете ли, не бих заменил своя живот с неговия. Няма да ви кажа защо. Няма да ви кажа, защото ако го направя, това означава да ви наложа решение и по тоя начин да отнема свободата ви да избирате. Точно това не мога да си позволя. Нататък изборът е ваш. Само и единствено ваш и ничий друг.
 



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Няма да те четат и ще бягат, защото не ...
27.01.2011 10:46
Няма да те четат и ще бягат,защото не те разбират, а не те разбират защото не са като теб, не мислят и не живеят като теб! Кураж и смело напред! Поздрави!
цитирай
2. eltimir - Те бягат не от мен
27.01.2011 11:01
Те бягат от себе си, Дани. Тях ги е страх да бъдат самите себе си. Предпочитат да се слеят със стадото. На пръв поглед участта ни е еднаква. Само че аз предпочитам да ме убият в схватка, като див вълк, отколкото да ме заколят като покорна овца. Само че дотогава те ще блеят със стадото, както им дирижира тоягата на овчаря, а аз ще вия както си искам.
цитирай
3. karambol5 - Знаеш ли и от мен много са бягали. ...
27.01.2011 11:24
Знаеш ли и от мен много са бягали . Като попарени ,. Казвали са ми ,че съм карък , че нося само неприятности .......чувал съм какво ли не .
Благодарен съм на онези ,които останаха ................Другите да си носят последствията от решенията ,които са взели
цитирай
4. анонимен - Всеки преценява сам за себе си, дали ...
27.01.2011 11:26
Всеки преценява сам за себе си, дали ще склони глава или... Спомням си една сцена от спектакъл за Васил Левски, който се опитва да събуди за революция "най-будните" в едно градче: Виждайки че удрят на камък, един от сподвижниците му казва, Апостоле, революция се прави с малцината луди глави, а не с мнозината умни...
цитирай
5. eltimir - Последствнията
27.01.2011 11:35
karambol5 написа:
Знаеш ли и от мен много са бягали . Като попарени ,. Казвали са ми ,че съм карък , че нося само неприятности .......чувал съм какво ли не .
Благодарен съм на онези ,които останаха ................Другите да си носят последствията от решенията ,които са взели

Не знам за тук, ама там, Горе всички ще си получим каквото сме заслужили. Аз няма да позволя да погубят душата ми разни бойковци и всякаква подобна измет.
цитирай
6. анонимен - от Николай
29.01.2011 02:04
Съжалявам, че пак съвсем без връзка, но се оказва, че ДОСТА медии разпространяват проправителствени лайна, на които масова част от малоумниците в тая бивша българска държава вярват! И СА ТВЪРДО УБЕДЕНИ, КОГАТО ГИ ПРИКАНВАМ НА ПРОТЕСТ СРЕЩУ ЗЛОТО И ПРОТЕСТ ЗА ПРАВА И СВОБОДИ ВСЯКАКВИ, ЧЕ ПО ТОЗИ НАЧИН ЩЕЛИ ДА ПОДКРЕПЯТ ГОЦЕТО И НОВОПРЪКНАТОТО МУ АБВ - И ЗАТОВА АЗ ИЗЛЯЗОХ НАЙ-ГОЛЕМИЯ КОМУНИСТ, ЗАДЕТО СЪМ "ПРОПАГАНДИРАЛ" ПРОТИВ СВЕТО-НЕНАПИТОТО БОЙКОВО ПРАВИТЕЛСТВО - А ИСТИНАТА Е, ЧЕ АЗ ПРОПАГАНДИРАХ ПРОТИВ ВСИЧКИ ИЗРОДИ, КОИТО СЕ НАМЕСТВАХА ЕДИН ПО ЕДИН ВЪВ ВСЯКО ПРАВИТЕЛСТВО ДОСЕГА - ВКЛЮЧИТЕЛНО И СЕГАШНОТО - ОТ ПОСЛЕДНИТЕ 20 КАПИТАЛИСТИЧЕСКИ ГОДИНИ - И ПРИКАНВАХ ЗА СЪПРОТИВА ПРОТИВ ВСИЧКИ РАЗНОЦВЕТНИ ПАРТИЙКИ, КОИТО НИ ПИЯТ КРЪВЧИЦАТА В ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА СЪЩИЯ ПЕРИОД ОТ ГОДИНКИ И ПРОДЪЛЖАВАТ! И НАЙ-ВЕЧЕ ПРИКАНВАХ ЗА ПЪЛНО НЕПРИМИРЕНИЕ И НЕПОДЧИНЕНИЕ ПРОТИВ ТОЯ ИЗРОД, КОЙТО В МОМЕНТА ВЪРШИ ПРЕСТЪПНО БЕЗДЕЙСТВИЕ СПРЯМО БЪЛГАРИТЕ, КОИТО В МОМЕНТА БЯГАТ ОТ МАКЕДОНИЯ, ГОНЕНИ ОТ ТАМОШНИТЕ ФАШИСТИ - ЗА КОЕТО АЗ НАКРАЯ ИЗЛЯЗОХ НАЙ-ГОЛЕМИЯТ КОМУНИСТ!

СЪЖАЛЯВАМ - ОБАЧЕ ТАЯ ШИБАНА РАЯ ПОКОРНА, ДОКАТО НЕ СИ ПРЕГЛЕДА КУХИЯ МОЗЪК, НЯМА ДА СЕ ОПРАВИ! И САМА СИ Е ВИНОВНА! ПОСЛЕ НА НИКОЙ НЕ ЗАСЛУЖАВА ДА СЕ ОПЛАКВА И ДА ОБЯСНЯВА! ЗАЩОТО ПРИСЪДИТЕ САМА СИ ГИ ИЗДАВА !!!
цитирай
7. анонимен - от същия
29.01.2011 02:14
Елтимир - Господ, Тангра и Иисус Христос здраве да ви дават и да ви пазят!
Защото РАЯТА, ако рая ТВЪРДО е решила да си остане - И БОГ НЕ МОЖЕ ДА И ПОМОГНЕ!
цитирай
8. анонимен - но
29.01.2011 05:28
така като гледам - май не беше съвсем без връзка, а точно на място! направо едно и също говорим... а раята... ама нейна си работа!
цитирай
9. анонимен - НеДоВолен
29.01.2011 10:52
Да, при комунистическата свобода имахме право да правим всичко в строй. Който не спази строя, поема по забоя. Тогава ни командваха с идеалите, а сега с парите.
цитирай
10. eltimir - Осъзнаването
29.01.2011 11:01
Аз също съм на мнение, че всички политици са еднакви. Играчи от един и същ отбор. Артисти от една и съща театрална трупа. Имитират различия, за да ни излъжат. Целите са предимно две. От една страна имитират нещо като демокрация. От друга страна предотвратяват организирането на съпротива срещу тях. И тук не говоря за бунтове или въоръжена съпротива. Това е обречено предварително. Не говоря за масови протести. От тях ще се възползват отново политическите хитреци. Не говоря и за тероризъм, тракторизъм и подобни действия, навреждащи отново на нас. Говоря за нова форма на съпротива, която би дала реални резултати. Но явно такива, които искаме промени, подобряване на живота ни, сме твърде малко на брой. Значи е безсмислено да се започва. Дълго упорствах. От 1978 година насам. Време ми е да променя целите си. Засега ми е достатъчно, че си останах свободен човек. Поне духом свободен.
Вярвам, че и то не е малко.
цитирай
11. анонимен - ?
29.01.2011 14:56
много тъжно и носталджи уви
цитирай
12. eltimir - Но е вярно
29.01.2011 16:35
Вярно е до последната дума. И се сетих още нещо. Същата тази ситуация е била предсказана още от Оруел. В "1984" има един персонаж, Голдщайн. Лицето на Съпротивата, голяма опозиция на режима. В крайна сметка се оказва, че Голдщайн е един от висшите служители на същия тоя режим. С това положение на нещата, и при наличието на всенародно затъпяване не виждам какво повече бих могъл да направя.
цитирай
13. анонимен - от Николай
29.01.2011 18:29
Какъв вид съпротива бихте предложил? Защото за мен съпротива е наистина общо и всеобхватно понятие - но всяка съпротива е добре дошла! Ще дам един пример - даже взаимопомощта между хората, солидарността и отборният принцип на оцеляване - е една направо РЕВОЛЮЦИОННА съпротива срещу поединичния принцип на оцеляване, характерен за съвременнта капиталистическа джунгла - според мен срещу такава съпротива властимащите зверове биха действали без колебание направо със сила - защото те просто НЕ МОГАТ да понесат такова нещо - това просто ще ги изкара извън релси - те не биха понесли начинът на действие и самите хора, които твърдо отказват да ОЗВЕРЕЯТ поне колкото тях самите! Един много тъжен и много грозен пример - но това беше примера с лекарите! На прав път ли съм? За мен съпротивата има наистина множество измерения!
цитирай
14. eltimir - Съгласен
29.01.2011 20:05
Да, междучовешката солидарност е един от видовете съпротива. Придържането към принципите на морала и традициите също е вид съпротива. Друг вид съпротива предлагам в статията "Несъучастие", има я и в тоя блог. Вероятно ще се намерят множество други решения, трябва само повечко хора да почнат да мислят и да търсят.
Имам сериозни проблеми със зрението и вече ми е трудно да пиша дълго, едва виждам буквите на клавиатурата.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eltimir
Категория: Политика
Прочетен: 3003472
Постинги: 1129
Коментари: 3255
Гласове: 2482
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930