Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.01.2013 18:00 - Добрият песоглавец
Автор: eltimir Категория: Политика   
Прочетен: 7708 Коментари: 1 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Да поговорим за възможността песоглавците да бъдат очовечени. Невъзможно е, но се случва. Има добър песоглавец. И такъв има. Един, но го има. Свети Христофор.

Преди да приеме Християнството и да бъде провъзгласен за светец, Христофор, който тогава се наричал Оферо бил воин и разбойник. Всявал ужас из цяла Палестина по времето на император Деций Траян. Мнозина други разбойници го канели в своите дружини, но той отказвал. Твърдял, че ще се съгласи да служи само на по-страшен и по-могъщ воин, отколкото бил самият той. Излиза, че песоглавците съумявали да овладеят и човешката реч. Законите на живота и на разума във Вселената са доста универсални. След дълги търсения, Оферо така и не намерил по-могъщ от себе си сред хората. Тогава той решил да се поклони на дявола. Скоро обаче разбрал, че дяволът се страхува от Христос и бяга от кръстния знак. Така Оферо станал християнин, приемайки името Христофор.

Според друга версия великанът песоглавец Оферо се съгласил да пренесе Христос през някаква река и се учудил на неговата тежест. Христос му казал, че носи върху Себе Си цялата мирова скръб. Оферо се убедил, че няма по-могъщ на този свят от Христос и станал християнин. При опита си да покръсти населението на Ликия срещнал яростна съпротива и загинал. Църквата го почита като великомъченик.

image

Съвсем до неотдавна в исторически план песоглавците били приемани като нещо естествено и нормално. Никой не подлагал на съмнения съществуването им. Днес те яростно биват отричани. Защо? По какви причини и кой има интерес от отричането им?

***

През 1722 година Светият Синод в Русия постановил повече да не рисуват Свети Христофор с кучешка глава. Старообрядците отказали да се подчинят, пък и ортодоксалните християни не се придържали особено строго към забраната. И до ден днешен на много икони може да се види, че този светец определено не е човек, а принадлежи към расата на песоглавците. Паметта му се почита на 22 май.

Кратко отклонение.

Знаем, че вълкът е диво животно, неподлежащо на опитомяване. Така е, ама не съвсем. През 1999 година в клуба на БНРП в София срещнах един клошар. Симпатизант на партията. Човекът преди години намерил малко вълче и си го взел вкъщи. Отгледал го в своята гарсониера и редовно го извеждал на разходка в парка. Според него Вълчо, както той го наричаше е по-питомен и по-верен от което и да било куче. Та Природата често ни поднася изненади, а може би това е Божият Промисъл. Но така или иначе си остава факт, че дори един подивял потомък на Анубис е в състояние да приеме човешката философия, човешкия начин на живот и да обикне хората. Надежда винаги има. Мисълта за безнадеждност идва от Тъмното начало. Аз вярвам, че проблемът с песоглавците по един или друг начин, но ще бъде разрешен. Колкото и трудна да е днешната ситуация.

Защо ситуацията е трудна ще поговорим по-късно, а сега нека продължим с историческите свидетелства.

image

За пръв път песоглавците се споменават в трудовете на Хесиод, датирани около осми век преди Христа. Триста години по-късно Херодот пише за Северна Африка:

„На запад от тая река живеят земеделци, орачи. Местността е гориста, има множество диви животни. Там обитават огромни змии, слонове, мечки, отровни гадини, рогати магарета, хора песоглавци и съвсем безглави. Либийците разказват и за зверове с очи на гърдите. Там живеят диви мъже и жени и други, съвсем не приказни животни.”

Рогатите магарета по всяка вероятност са носорози. Слоновете, огромните змии и другите описвани зверове са реалност, никой не отрича съществуването им. А споменатите между другото песоглавци били измислица, мит, легенда. Не вярвам. Не вярвам хилядолетия наред толкова различни автори да говорят за едно и също и то да не съществува. Особено след като преди няколко години имах възможността да видя нещо.

image

Да кажем, че Хесиод е първият, писал за песоглавците не е съвсем точно. Имаме далеч по-древен пример. Вярно, вече ще говорим не за смъртен, а за божество, но същината си остава. Анубис. Човешко тяло и глава на чакал. Глава на чакал върху човешко тяло. При шумерите също срещаме подобни божества. Не са изучени добре, а и някой пречи те да бъдат изучени, но в днешната информационна ера информацията трудно може да бъде скрита.

Да, расата им е смъртна. Животни, надарени с разум. Зли животни, притежаващи подарена им свръхтехнология. Животни, които едва до вчера ги натиквахме в миша дупка, а днес провеждащи операция за завладяване на планетата Земя. С помощта на земния управленчески и финансов „елит”. С помощта на човешки предатели.




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. demonlords666 - Още от млади години душата на свети ...
20.01.2013 10:19
Още от млади години душата на свети Христофор се възпламеняваше за борба със злото. Неправдите го караха да се гневи, греховете и престъпленията огорчаваха сърцето му и го докарваха до възмущение. Твърд като камък, той отстояваше срещу изкушенията, силен като лъв и едър като дъб, той бе готов да смаже само с един удар гения на злото — дявола.

От заран до вечер той вървеше по пътища и по стъгди със стиснати юмруци и с поглед, запален от желание да не пропусне да мине неунищожено още в зародиша злото, което всяка заран се излупваше като хаплива змия из човешките страсти и носеше отрова.

В ония времена тоя млад човек, под чийто грамаден ръст трепереше земята, можеше да стои над закона, защото силата беше закон. И на св. Христофор не трепваше ръката, когато я вдигаше, за да порази на място, като мълния, безчестния търговец на пазара, лъжеца, крадеца и даже просяка, който се преструваше на изкълчен, за да буди по-голямо милосърдие.

Душата му бе вечно изпълнена от негодувание от страшната потребност да души, да унищожава, да къса в гнева си и да мачка в яда си всичко, което имаше дъха на неправда, на замисъл за неправда, на порок и престъпление. От това неговото прекрасно лице полека-лека се изкриви и удължи, веждите му паднаха ниско, очите намаляха и се изпълниха с кръв, ноздрите му се разшириха, устата уголемиха.

Той изгуби подобието божие и образът му заприлича на зъл кучешки образ.

Тогава децата, които св. Христофор смяташе за безгрешни, почнаха да бягат от него и да му дюдюкат, когато той минаваше по улиците, и кучетата, на които взе подобието, почнаха бесовито да го лаят. Жените, към които силният младеж имаше преголяма слабост, защото не считаше за грях ни плътската, ни духовната любов, и които тайно и явно въздишаха за него, почнаха да го избягват, да се боят от него и му дадоха презряното име Песоглавец, което ще каже човек с кучешка глава.

Свети Христофор, отчаян и ужасен, помисли, че побеждаваният толкова пъти от него дявол е поискал да си отмъсти и е пратил всички нечисти сили да го преобразят на куче, за да го лиши от единствената красота на живота — любовта на жените.

И още повече побесня младият защитник на правдата и истината. И като стисна страшни юмруци към най-силния си враг — дявола, — той поиска да го прокълне. Но за негов още по-голям ужас из зъбатите му уста излезе само кучешки вой.

Тогава песоглавецът отиде в близката гора, отскубна една суровица, окастри клоните й, нарами я като тояга и напусна родния си град, за чието добро така неуморно се бе борил.

Той се мъчеше страшно. Той знаеше, че лицето е видимият образ на душата и че преображението му в куче не може да стане, ако душата му не се е преобразила в кучешка.

И нещастникът отиде далече на един голям остров в морето. През средата на тоя остров течеше буйна и мътна река, която не можеше да се премине нито по мост, нито с ладия. От едната страна на тая река растяха и зрееха прекрасни жита, от другата пасяха безбройни чарди добитък и обширните гори бяха пълни с лов. Но жителите от двете страни търпяха лишения, защото не можеха да минат страшната река и да разменят благата си.

Песоглавецът, за когото нямаше сила непреодолима, се намери съкрушен на брега на тая река. Той се посели край нея и всеки ден я прегазваше по два пъти, за да вземе хляб от едната страна и да насити с месо кучето, което го обладаваше, от другата. Мътните и силни води на реката го обливаха до пояса и се разбиваха о коравото му тяло на пяна като о скала.

Жителите от двете страни се трупаха и гледаха с уплаха тоя непознат човек с кучешка глава и силата му ги учудваше.

Срещу хляб и месо Песоглавецът почна да пренася хората през реката, като ги вземаше на плещите си по няколко изведнъж. Но неговата страст да унищожава злите и порочните не бе го оставила. Той често спираше сред реката, сваляше от гърдите си тия, които тайнствената сила на правдата му посочваше като недостойни, и ги хвърляше в реката като гнили плодове. Вечерно време, когато всички се прибираха, той отиваше до дънера на някоя палма, падаше съкрушен на колене, под които камъните хрускаха и се обръщаха на прах, и искаше да се моли. Но молитвите му се носеха към звездното небе като кучешки вой и той питаше бога с окървавено сърце:

— Господи, исках душата ми да бъде чиста като правдата, която ти си дал. Защо направи лицето ми безобразно като злото, което те огорчава и гневи?

Един ден до брега на страшната река пристигна старец, странник, не от тия места. Той помоли Песоглавецът да го пренесе и рече:

— Добри човече, пренеси ме отвъд, защото ме гони дяволът. Нямам нито хляб, нито месо да ти се отплатя. Ще ти дам само това малко огледало. В него ти ще виждаш кучешкото си лице дотогава, докато не извършиш най-великия подвиг, с който да угодиш на бога.

Песоглавецът пренесе стареца, взе малкото огледало и мина пак на другата страна, за да чака дявола, който преследваше странника. Той погледна по следите на тоя странник и го видя, че се губи между узрелите ниви на полето, с ореол на главата.

Тогава Песоглавецът разбра, че е пренесъл на плещите си самия Исус Христос, и го обзе страх, какъвто никога не бе изпитвал, и като целуваше малкото огледало, падна на колене и с такава сила заудря главата си в поклони о земята, че околните канари се събаряха и падаха със страшен шум в реката.

Оттогава свети Христофор потъна в дълбоко размишление. Ревността му да се бори със злото и да наказва недостойните се усили. Но като се гледаше в малкото огледало на Христа, той с ужас виждаше, че кучешкото му изражение добива по-голяма злост.

И го натисна скръб. Той помисли, че мисълта му е помрачена и че не може вече да различи злото от доброто. И укроти бунта на душата си, като стана снизходителен, като се мъчеше да не вижда пороците и да не ги различава толкова рязко от добродетелта.

Един ден при него дойде непознат човек, с грозно лице, с кървав поглед, плах и мрачен. Св. Христофор съгледа в него най-страшния престъпник на земята и каза в себе си:

— Да убия тоя човек, да отърва земята от страха, който носи, ето кое ще освети наново лицето ми.

И когато се готвеше да стовари на главата му страшната си ръка, непознатият каза с глас, пълен с нахалност и насмешка:

— Силний Песоглавецо, пренеси ме на другата страна, за да спася хората. Там изчезнаха всички пороци и добродетелите ще умрат, защото няма вече от какво да живеят.

Тия страшни думи спряха ръката на Песоглавеца. Той, без да бъде снизходителен, рече да бъде търпелив. Метна на гърба си отвратителния човек и го понесе, но когато нагази в реката, той усети на плещите си страшна тежест, като че това не бе човек, а торба с олово — и много по-тежко, защото коленете му почнаха да се подгъват.

Той бе уверен вече, че носи на плещите си натежал от грехове човек, и на няколок пъти помисли да го хвърли в реката, но не го стори.

С голяма мъка той го пренесе на срещния бряг и го тръшна на земята.

Човекът стана леко, даже не охна, стисна ръката на Песоглавеца с благодарност и тръгна.

Св. Христофор се върна бързо на другия бряг и треперещ от гняв, че не уби тоя злодеец, обърна се да го види.

И видя по пътя, гдето бе минал Христос — едрата, мрачна, рогата фигура на дявола леко да крачи между нивите.

— Господи — извика Песоглавецът, — сега лицето ми трябва да е станало по-грозно от кучешко!

И той, преизпълнен от страх, бързо извади огледалото и го изпречи пред очите си. Но сега в него Песоглавецът видя красотата на своето човешко лице, чистотата на погледа си. И първата мисъл, която блесна под неговото ясно чело, осветено от ореол, беше:

— Очистих се, защото направих добро на най-лошия.



Автор: Елин Пелин
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eltimir
Категория: Политика
Прочетен: 2996054
Постинги: 1129
Коментари: 3255
Гласове: 2482
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031