Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.06.2013 08:21 - Бихме се до край
Автор: eltimir Категория: Политика   
Прочетен: 1665 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 25.06.2013 08:22


image Еди Генов вече го няма, замина за по-добрия свят. Но ние, които все още сме тук и все още дишаме се гордеем със своето минало. Отстоявахме идеали. Не искам тези идеали да умрат заедно с нас. България трябва да живее! България трябва да се възроди!
  Бихме се до край

 

Едуард Генов

 

Пазарджишкият затвор бе определен за политическа гилотина на страната. Там загинаха мъже, с които може да се гордее всяка страна. Там загинаха и Борис Арсов, ръководителят на „Армия на обречените”, отвлечен от Дания, обявен за луд и удушен в наказателните килии, и Георги Заркин, поет и революционер, създател на Младежкия национален съюз. 

 

В Старозагорския затвор загинаха Петко Чобанов, ръководител на бунта от 1969, Димитър Влайчев и Невзат при опит за бягство през 1972 г. Имаше и случаи на самозапалване и самоубийства в знак на протест срещу комунизма.

 

Да, съпротива имаше. През 1977 докараха в затвора Варненската конспирация – група младежи, отбиващи службата си във флота, създали група за борба срещу комунизма. През 1975 - Хасковските партизани. Пет момчета излезли с оръжие в Балкана. През 1969 – конспирацията в Нови Кричим, взривени паметници...

 

А имаше и турци. Бореха се с нас, деляхме си хляба и мъките. Затова ми е болно като чувам как комунистически провокатори и от двете страни се мъчат да забият клин между българи и турци.

 

Първият човек, който дойде да ме види, когато бях изселен, беше Орхан. С години бяхме лежали в една килия. „Капланоолу, как ще оставя аз побратима си в беда? Ето ме, кажи!”

 

Бай Нури – духовният водач на турците в затвора, човекът с огромно сърце, балсам за болките и на българи, и на турци. „Бай Нури, всичките ти хора при мен.” „Защо ми го казваш, Еди, че къде другаде?”

 

Братът на „Малкия Халил”, когато го включвах в групата и му обяснявах, че е опасно: „Аз съм стъклар, аркадаш, от 15 години, ама и досега се режа понякога. Кое е опасно? А и ти си отпред, за теб не е ли опасно? Брат ми ми каза тебе да слушам.” Като братя сме били в затвора.

 

Да, аз си спомням с обич за всички в затвора. А признанието? Че кой от нас е лежал за признание? То такъв член в кодекса няма.

                                        * публикувано в. „Нова борба”, САЩ, май-юни 1992




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: eltimir
Категория: Политика
Прочетен: 3004918
Постинги: 1129
Коментари: 3255
Гласове: 2482
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930