Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2012 19:35 - Интервю за работа 2 (Г-ца По Принцип и лошият работодател)
Автор: becksssss Категория: Забавление   
Прочетен: 8900 Коментари: 28 Гласове:
23

Последна промяна: 24.11.2012 20:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
           (или защо българите си заслужават заплатите до последната стотинка)

           Всеки, който е чел първото ми "Интервю за работа", публикувано преди време, знае за търговищкия момък, който искаше да му осигурявам квартира, място в детската градина за детето, обедна почивка и 900 лв. заплата.
           Историята тук се развива по същото време - началото на лятото на 2007 година (или някъде там), няколко дни след като брутално отрязах "мумчету ут Търговищи".
           Явява се някаква местна кифла (около 30 годишна) на интервю, директно в офиса, с изкуственото соларно тенче, нарисувани веждички, колагенени устнички и силиконови цици, облечена с нещо, което би трябвало да бъде къса лятна рокля, но всъщност представляваше парче плат, усукано около оная й работа, която нищо чудно също да е била само нарисувана, както веждичките й. Сигурен съм, че и магистралните проститутки ходят на работа по-облечени. Сега изобщо не се сещам за името на това пластмасово чудо, затова ще я наричам госпожица По Принцип - сами ще разберете защо.
           След десетина минути разговор прецених, че умственият багаж на г-ца По Принцип не е кой зне колко голям, макар момичето да компенсираше със заучени фрази и не особено успешни опити за остроумнечене. Сега, като се замисля, г-ца По Принцип страшно много ми прилича на две доста известни, тукашни блогови курвета, но бързо спирам дотук, че току виж едното курве ме баннало за обида.
           Та, от дума на дума, от лаф на лаф, стигаме и до заплащането. Г-ца По Принцип ми каза, че напуснала предишната си работа именно заради парите. Попитах я колко е получавала максимално и тя ми отговори:
           - Осемстотин лева на месец, но по принцип мисля, че за работата, която вършех, това бяха малко пари. - последното беше казано с някаква нотка на обида в гласа и с удивително самочувствие, което сякаш се усети във въздуха. Като че ли насреща ми беше принцесата на Монако.
           Длъжен съм да поясня, че г-ца По Принцип е била арт-дизайнер ("защото, по принцип, това съм завършила")
           - А каква заплата мислите, че би била справедлива за Вас? - изстрелях дежурния си въпрос аз и тя леко се смути. Предполагам, едва ли досега някой друг я бе питал директно колко пари иска да получава. 
           - Амиии... По принцип... Аз... аз мисля, че на днешно време... по принцип... една заплата от 1000 лева е напълно нормална.
           - А Вие считате ли, че бихте оправдали подобна заплата? - продължих (по принцип) с въпросите аз.
           - Ами то... зависи... по принцип...
           - От какво зависи?
           - Ами... зависи от много неща... по принцип...
           От мен да го знаете - започне ли събеседникът ви насреща да употребява прекалено често "ами" и "по принцип", пишете го бегал, както се казва. Тези изрази се употребяват най-вече от хора, хванати на тясно или от хора, които по принцип няма какво да кажат. При г-ца По Принцип имаше удивително съчетание между двете.
           - Сега, нека да Ви кажа нещо. - прекъснах й обърканите мисли аз. - Както предполагам знаете, частният бизнес е самоиздържаща се система, затова при него има едно неписано правило и то е следното. За да получава един служител примерно 1000 лева заплата, както Вие желаете, той трябва да е изработил за фирмата поне 3000 лева, т.е. поне три пъти отгоре. И имайте предвид, че това е минимумът - един вид, за да бъде икономически оправдано присъствието на дадения служител на работа изобщо и по принцип. Разбирате ли ме?
           Кифлата ме гледа известно време (около пет-шест секунди), през което време почти съм сигурен, че виждах неимоверните й усилия да разбере това, което току що й бях казал, премига няколко пъти насреща ми и рече:
           - Ами... аз... по принцип... ъъъ...- и млъкна, сякаш се чудеше как да намери точните думи. Не че разполагаше с кой знае какъв езиков фонд, де - казах ви, че я прецених още на десетата минута. Аз тактично я изчаках да си посъбере мислите без да се обадя. След десетина секунди г-ца По Принцип просто се самозакопа, казвайки следното:
           - Хм... Ами аз не съм сигурна, че и 500 лева мога да заработя, Вие за 3000 ми говорите. Това ми се струва невъзможно направо. - в последното изречение на г-ца По Принцип отново се долови нотката на обида, сякаш аз съм й виновен, че не може да заработи 500 лева.
           - Струва Ви се невъзможно Вие, с Вашите умения да заработите дори 500 лева на месец!? - попитах буквално втрещен аз. 
           Отварям една скоба, за да кажа, че в ония години никак, ама никак не беше трудно един кадърен дизайнер (дори от средно ниво) да заработи месечно доста повече от 3000 лева.
           - Ами не... Аз... Исках да кажа, че по принцип... колко дизайна трябва да направя примерно... да речем... по принцип да заработя 500 лева месечно за фирмата...
           Явно г-ца По Принцип изобщо не беше наясно с нещата и пазарната конюктура по онова време. Всъщност, г-ца По Принцип май не беше много наясно с всичко.
           - Значи, - прекъснах я аз, леко изнервен. - Вие смятате, че ще Ви бъде свръхсилите да заработите с труда си дори 500 лева месечно за моята фирма, така ли?
           - Ъъъ...
           Мигновено се сетих, че г-ца По Принцип едва ли знае какво означава "свръхсили" и се поправих:
           - Мислите, че ще ви е невъзможно да заработите дори 500 лева на месец за фирмата?
           - Ами... по принцип... да... исках да кажа, че... по принцип е трудно...
           - Тогава бихте ли ми отговорила на един въпрос само? - попитах я съвсем любезно аз и се ухилих насреща й.
            Г-ца По Принцип се окуражи след възникналото напрежение и също се ухили с колагенените си устнички:
           - Да, питайте.
           - След като Вие считате, че ще Ви бъде трудно да изкарате чрез труда си дори 500 лева месечно за моята фирма, аз откъде-накъде трябва да Ви плащам 1000 лева заплата? Схващате ли абсурда, госпожице?
           - Ами аз... по прин...
           - Оставете как е по принцип! - изнервих се лекичко аз. - Отговорете ми на простичкия въпрос, който Ви зададох. Откъде-накъде аз трябва да Ви плащам 1000 лева месечно, при положение, че Вие вкарвате във фирата ми 500 лева? Да не говорим, че Вие самата дори не сте сигурна, че ще можете да ги заработвате тези 500 лева. Това са Ваши думи - не мои.
           - Ами аз.. не исках така да... Аз не исках това да кажа... аз... по принцип...
           - Беше ми приятно, че се запознахме! - казах аз, станах, протегнах ръка, пожелах й успех и приключих разговора.

           Оставям всичко това без коментар. Само ще вмъкна, че няколко месеца по-късно г-ца По Принцип започна работа при едни колеги, които едвам я изтраяха и една година.
           И още нещо. Докато успея да намеря свестен екип от служители, минаха 5-6 години, през което време ми се е налагало поне сто пъти да обяснявам, че по принцип няма да плащам 1000 лева заплата на човек, който по принцип изкарва реално 500 лева.

           Сега стана ли ви ясно защо българите по принцип са най-справедливо заплатените хора в света?




Гласувай:
28



1. becksssss - Ъъъъ. . . по принцип нищо не казвам, ...
24.11.2012 19:56
Ъъъъ... по принцип нищо не казвам, че пак ще ме пратят в девета глуха, както стана с предишния ми акаунт.
цитирай
2. li4kata - Горкото PVC момиче!
24.11.2012 20:00
Ах, ти, гаден частник! ;-)))))
Пак ще ти слагат кертици...;-)
И пак слагаш всички в кюпа!....;-)
цитирай
3. ramone - Не знам
24.11.2012 20:04
българите дали са справедливо заплатени, ма като фърлих око и на другите ти постове се зачудих, като пишеш как си мачкал некви хорица(м/у другото, 90% от въпросите на онзи от Търговище са съвсем уместни), това издига ли те в собствените ти очи?
В смисъл, кефиш ли си се?
Сериозно питам
цитирай
4. becksssss - ramone
24.11.2012 20:08
Да, много се кефя да мачкам некви хорица. И съм страшно издигнат в собствените си очи. В смисъл, че много се кефя на това. Сериозно ти отговарям.
цитирай
5. crindo - Госпожица По принцип твърди,
24.11.2012 20:33
че е била несправедливо, т.е. ниско заплатена на предишното място за работата, която вършела - само с 800 лева на месец. Това са нейни думи.
Също така тя твърди, че е трудно за нея, даже невъзможно, да заработи 500 лева.
Това също са нейни думи.
Пита се в задачката - какво точно е работила Госпожица По Принцип на предишната си работа ?
Защото тя сама се вкарва в явно противоречие, но едва ли го е разбрала.
За съжаление такива кифли и мунчовци с лопата да ги ринеш, та на мен лично ми се наложи година и нещо да си бачкам сам, за да не се набутам. Добре, че работата ми го позволява.
цитирай
6. becksssss - Така е, crindo. Така е.
24.11.2012 20:51
Аз от сума време им обяснявам защо са им ниски доходите в България, ама имам чувството, че съм заобиколен от някакви дебили и папагали, които си знаят тяхното и само повтарят едни и същи глупости. Ето виж например коментар №4 на блогера Рамоне. Мачкал съм бил хорицата. Това им е проблемът на българите - че все някой друг им е виновен, че не могат да се продадат скъпо на свободния пазар.
цитирай
7. carlson - Хареса ми :) Като изключим принципа...
24.11.2012 21:51
Ако българите в България работят така, както работят и се работи в чужбина - България щеше да е на светлинни години икономически далеч напред и нагоре.
Още едно поколение поне, ще робува на битуващата през комунизма максима "да идем на работа, че да си починем, да дойде петък, че имам много работа ".

Поколението на баба ми - можеше, но не знаеше, но работеше. Моето поколение - може и знае, но не иска да работи. Младото поколение - знае, но не може ...и не иска да работи. (като всяко правило казаното по горе си има изключения, не слагам всички в един "кюп" - да уточня...)
България ще е добре, когато българите се научат да знаят и да могат и да искат да работят- тогава може и да не си заслужават заплатите, но то ще е, че заслужават реално повече...
Хубава вечер ;)
цитирай
8. alexs - Ами те по принцип българите не ра...
24.11.2012 21:56
Ами те по принцип българите не работят по зле от западняците защо трябва да им са малки заплатите , ето защо към близо милион българи емигрираха да работят в чужбина .....Пзаи боже от български работодатели смятат се за робовладелци....

" За да получава един служител примерно 1000 лева заплата, както Вие желаете, той трябва да е изработил за фирмата поне 3000 лева, т.е. поне три пъти отгоре. И имайте предвид, че това е минимумът" Е че ти много искаш мисля че, фифти фифти е справедливо.

"Аз... аз мисля, че на днешно време... по принцип... една заплата от 1000 лева е напълно нормална." Правилно ти е казала...
Прави са хората да искат..... казано е ''ИСКАЙ И ЩЕ ТИ СЕ ДАДЕ''
цитирай
9. becksssss - Минах с поглед от горе от горе по п...
24.11.2012 22:09
gelert написа:
Минах с поглед от горе от горе по поста В -и - Не ми кефи ...

По принцип... ъъъ... амиии... аз мисля, че по принцип ти си... ъъъ... глупак.
цитирай
10. becksssss - Алекс,
24.11.2012 22:11
ти си типичният български работник - нагъл, с безпричинно високо самочувствие и прекалено тъп, за да ми даваш акъл. Фифти фифти, а? Какъв си ми ти, че ще деля с теб бе, мунчо?
цитирай
11. muerte - Една реална история за заплащането в Бг и от мен.
24.11.2012 23:07
Шуреят ми (на жената брат, нали?) е строителен бачкатор, изпълняващ всичко, щото в тая криза бач не се отказва. Та така - на огромен комплекс в Поморие немския инвеститор довел работници от Германия. Не стигнали и наели и българи. Шурето и то там. Интересното било, че надницата е еднаква и българите се чудели как може тия германци да се хванат за некви си 10 лв/кв. м. да правят гипскартон. Чудели се докато не почнали да работят.

Ако искате ми вярвайте (аз на пича му вярвам-няма интерес да ме лъже) - за 1 работен ден българската бригада приключила напълно 6 стаи. Германската..... 28!!! Може да са прости строители ама и там се иска дисциплина, ред, умения, инструменти и най-вече РАБОТА. А не кафенца (или бири по често), почивчици, цигари и кво ли не още. Затова и хората останали доволни от надниците - германците де, нашите по принцип винаги са недоволни.
цитирай
12. galinbalin - Писах писмо на Здравкича
25.11.2012 01:54
Господин Здравков,

От около една година наблюдавам поведението на един блогер - Бексито.
Той безпардонно обижда хората.
Моля да бъде доживотно баннат по IP

Искрено Ваш
Галин Балин
цитирай
13. becksssss - Галине,
25.11.2012 09:44
като гледам кой те чете и коментира, нищо чудно, че си започнал да кореспондираш със Здравко Модератора, та поне някой да ти обърне внимание.
цитирай
14. becksssss - Муерте,
25.11.2012 09:58
и от мен една история, която ми разказа не кой да е, а баща ми. В средата на 90-те години (мисля, че беше 1994-95 година) той замина за Русия да строят някакво голямо училище в град Калуга. Инвеститорът е германец - строителите са българи и руснаци. Баща ми е личен шофьор на един от надзорниците на обекта, та както се вика, знае нещата от кухнята. Та, строят, каквото строят, вдигат сграда за чудо и приказ и идва ред да се слагат прозорци. Пет хиляди на брой. Пристига една бригада джамджии от Вилику Търнуу и започват, като преди това главатарят на бригадата огледал обекта и казал, че имат работа за не повече от седмица. Германецът не можел да повярва, но пък и бил щастлив човека. Започнали великотърновските джамджии работа и пата-кюта, за седем-осем дни приключили. Дошъл баш шефа отново да чекира обекта, заедно с някакви експерти с отвеси, нивелири и дигитални ролетки и... Ядец, брате! Като се разфучал онзи ми ти германец, като взел да рита и да блъска, ония джамджии се видели в чудо. Оказало се, че всичките прозорци били криви, изметнати, с никакво уплътнение, зеели някакви дупки, през които и котка може да мине, а бе с две думи - БЪЛГАРСКА РАБОТА. Направо си оставили ръцете, а цената, за която се били разбрали, никак не била малка. Обаче при немците няма "може и така да мине" - накарал ги да махнат ВСИЧКИТЕ 5000 прозореца, брат. Всички до един. Представяш ли си!? Нашите тарикати им виснали сополите, обаче онзи и една стотинка казал, че няма да им даде, докато не си оправят лайната. И, хъката-мъката, започнали нашите и за (забележи!!!) месец и половина свършили работата като хората, дошъл немецът, огледал, одобрил, платил им и ги пуснал да си ходят у Вилику Търнуу.
Мисля, че коментарът е излишен.
цитирай
15. zlokuche - Туборг, по принцип отказвам да п...
25.11.2012 10:45
Туборг, по принцип отказвам да повярвам, че такива екземпляри като Г-ца По Принцип са способни да оцелеят и да се разхождат по Земята без надзор.
цитирай
16. kamosutrov - Бушмилс, книга мога да напиша за "казвам ти Майсторе, че не ти знам името"
25.11.2012 10:45
Познавам изоснови 4 отрасъла на ниво технологии. За работническата класа или добро или нищо. Както и за техните деца. Като младо момък-работник, такъв пердах ядох, защото не си бях подредил и изчистих инструментите, че свят ми се изви. Един от старите додеветосептемврийски майстори ме пердаши. Ама съм му благодарен, де. Рече, "момче, тия инструменти те хранят. Грижи се за тях и те ще се грижат за тебе".
Колокото до сирамахомилите, които се напинят да ни стават съдружници /50:50/, ги отправям на среща с Маркс.
цитирай
17. chalama - авторе,
25.11.2012 13:53
разбирам те и те подкрепям на пълно.живея в германия и знам как е.няма по принцип тук.има можеш или не можеш.няма толеранс тук.ако си се писал на интервюто специалист по IT трябва да го докажеш.ако го докажеш го работиш и по няколко часа в повече даже на ден и не искаш по принцип извънредни,искаш само да те забележат и дарят с довериие на специалист.иначе парите са разкошни...ама бачкаш много и само се обвиняваш,че можеш и по добре от вчера и така...и не минава силикон тук или рокли или дриги простотии.а тези селски пръчки дето ти пишат за 50/50 си дилъжне да го правиш,да ще делиш с тях печалбата.а разходите ще си ги плащаш ти от твоя дял,щото ти си балък а той е пич и е мног прост и пие и бие и слуша азис даже плаче на азис и изпреварав кола без д асе съобразява и се прережда на опашките,щото той е пича а другите са шматки и всичко може за разлика от теб,дето само бизнес въртиш и имаш някаква фирма...та така...да ти кажа от както се махнах от бг ,се чувствам жив и истински...и никой н еми е винове.за моите успехи и неуспехи съм си виновн единствено и само аз.
цитирай
18. lightsaber123 - На 99% съм съгласен с теб
25.11.2012 17:54
остава един малък процент - ако работодателят не успява да донесе поръчки за 3000 лв. примерно.

Поне при мен случая е такъв. Както казах предния път работя тази професия духом и телом от 1986 г. Имал съм своите добри и своите лоши моменти. В момента работя не тоолкова за пари, колкото за удоволствие. Да ти кажа - това ми е достатъчно. Много се изкилиферчи тази наша работа. Много комерсиална взе да става. Както и да е. Това, което говориш е потресаващо. Аз също го наблюдавам.
цитирай
19. kass - нещата
25.11.2012 18:21
никога не са едностранни. От нея зависи качеството и количеството, от теб цената на която ще пласираш труда й... Примерно: шивашка фирма наема шивачки и изнася за Европа, съответно шивачките й носят повече пари на фирмата и шефа им плаща повече... :)... за един и същи труд насочен към българският и европейският пазар шивачките ще получат различна оценка (заплата) за труда си. Нищо чудно утре да се появи някоя немска, конкурентна на теб фирма и същата мадам ПО ПРИНЦИП да взима едни 1000 лева за работата, за която ти не би могъл да й плащаш и 500 лв...
цитирай
20. mominasylza - Добра среща сънароднико,
25.11.2012 19:11
Моите почитания,въпреки че съм същество от женски пол. Искам да Ви благодаря,за забавния постинг и държа да ви го кажа–не успяхте да ме спечелите за приятел, но има много какво да се научи от и за Вас....като представител на мислещата мъжка част от моята народност.За това адмирации! Пишете по често,аз съм ученолюбиво дете и обичам да чета...а и да с е уча.Още повече когато учителят е мъж!!!
Жалко за сънародничките ми...ама ние винаги ли сме били такива,или нещо напоследък се е променило ужасно...само питам де...поздрав
цитирай
21. saadi - По тая тема мисля , че родните работодатели си заслужават работниците
25.11.2012 19:34
такива каквито са . До последният човек .
Когато българинът се изправи срещу бъдещия си шеф в главата му се върти единствено мисълта , колко ли ще го преебе оня . Шефът пък си мисли , дали тоя ще го краде повече от предишния или по-малко .
Целият проблем е , че нито имаме свестни закони , нито читави синдикати , нито пък пари в обръщение . Така че изходът е само един - работодателите си вкарват пакистанци и индийци да им бачкат , а работниците заминават в белите страни при бели шефове .
Снощи си чатих в скайпа с една бивша съученичка . В БГ работила във фирма за преводи и легализация за 350 лв на месец . Шефът не й плащал осигуровки , но пък й предложил ако спи с него три пъти седмично да й вдигне заплатата с 50 (!) лв месечно . Сега тая моя приятелка е в Щатите (Аляска) , работи като сервитьорка (вишистка с 3 чужди езика) и взимала между 2600-3000 долара на месец .
Има разбира се и страшно свестни хора в България - както работодатели , така и работници . За съжаление те са по-скоро изключения , отклкото мнозинство .

цитирай
22. saadi - Преди време , съвсем приятелски и добронамерено писах на блогъра gelert , че
25.11.2012 19:53
стиховете му са звучен шамар в лицето на Поезията .
В отговор , той залепи също толкова шумна плесница и на Културата .
цитирай
23. becksssss - Както споменах, блогерът Гелерт е ...
25.11.2012 20:07
Както споменах, блогерът Гелерт е глупак.
цитирай
24. galinbalin - Чете ме точно този, който трябва да ме чете!
26.11.2012 00:14
Аз много подбирам и нали знаеш кой съм избрал да изпонаеба лекичко и заднешком? ;-)
цитирай
25. marlyn - muerte
26.11.2012 04:13
muerte написа:
....за 1 работен ден българската бригада приключила напълно 6 стаи. Германската..... 28!!!...

Шурето ти те е издърварил много яко с тая лакардия пич!!!
Няма немец който ще баца за 5 евра на квадрат, особено пък когато ще трябва да се дръпне на майната си!!! Вервай ми! Бачкал съм картон в Германия цели две години, и дори на мен ми плащаха повече... Да не говорим, че даже и към днешна дата на тази цена трудно ще намериш хора да ти работят картон, въпреки кризата!!! По въпроса за производителността: шурето ти спомена ли колко човека е била немската бригада, и колко човека българската? Не за друго, щото имам доста стаж в строителството, та в тоя ред на мисли бива да спомена, че за да предадеш 6,12 или 18 стаи за един ден в готов вид, си е много сериозно предизвикателство за всеки картонджия. Като казвам "готов вид", имам на идея стая готова за боядисване, което няма как да се случи в рамките на един работен ден, заради спецификата на самата технология КNAUF - И за да не съм голословен: след първа ръка фугиране трябват минимум 16-22 часа за да изсъхне лепилото, след което има шлайфане, втора ръка и евентуално "финосване".... и като цяло процеса отнема минимум 2 дни на стая!!!!!!!!!!!!!
Практиката в строителството е доказала, че оптималното звено в занаята е 3 (трима) човека. Гипсокартона не е изключение в случая. Немците пък от своя страна са ужасни в прагматизма и себеуваженито си! В случая: в никакъв случай двама няма да започнат работа която се върши от трима!!! Вервай ми! Виждал съм с очите си как цели бригади си вдигат дисагите от обектите защото нещо не е както трябва! Та шурето ти каза ли ти колко човека е била немската бригада и колко българската!
Апропо: Ако въобще е имало немци които са се цанели за тия пари!!!
цитирай
26. marlyn - МММ да! По-скоро изключения...
26.11.2012 04:24
saadi написа:

Има разбира се и страшно свестни хора в България - както работодатели , така и работници . За съжаление те са по-скоро изключения , отклкото мнозинство .

До скоро работех за едно такова изключение, и сега човека благодарение на това че беше ЧОВЕК, май скоро ще трябва да фалира. Аз и колегите отиваме на борсата.
И въпреки това плати осигуровките ни до края на годината!!!
Но като казваш това са ИЗКЛЮЧЕНИЯ!
цитирай
27. valsodar - Много ценен опит споделяш и с удо...
26.11.2012 19:32
Много ценен опит споделяш и с удоволствие го чета.
Надявам се, че ако успееш да го систематизираш, той съвсем спокойно да се превърне в едно настолно четиво за повечето търсещи персонал.
цитирай
28. bacu - ЪЪЪЪЪЪЪ, по принцип.............
27.11.2012 00:58
"Оставям всичко това без коментар. Само ще вмъкна, че няколко месеца по-късно г-ца По Принцип започна работа при едни колеги, които едвам я изтраяха и една година." - Как по принцип, тия колеги са я изтраяли една година без да им заработва дори и 500 лв., интересно ......................
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: becksssss
Категория: Забавление
Прочетен: 322240
Постинги: 41
Коментари: 1071
Гласове: 860
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031